APIE MIEGĄlovosČIUŽINIAIanTČIUŽINIAIpagaLVĖSaksesuaraikontaktai

Miegas - kas tai per procesas? Kada mes iš tikrųjų pailsime?

Iki 1950 metų mokslininkai manė, kad žmonėms užmiegant, kūnas ir smegenys persijungdavo į “išsijungimo” būseną, tai yra tapdavo pasyvūs - kas mokslininkų manymu leisdavo atsistatyti nuo praėjusios dienos.
Tačiau laikui bėgant, po sekos tyrimų, paaiškėjo, kad miegas yra kur kas labiau komplikuotas procesas - pasirodo tai yra aktyvi būklė (!).
Miego metu, smegenys pereina įvairias aktyvumo fazes. Jos turi tam tikrą tvarką ir skirstosi į pagrindines dvi:
Greitų akių judesių fazę (GAJ) ir negreitų akių judesių (nGAJ) fazę.

1 etapas:

Pradėjus snausti jau po kelių minučių (kai kuriais atvejais sekundžių), Jūsų smegenys pereina į alpha ir theta bangų režimą (sulėtėja) ir Jūsų akių judesiai nurimsta. Šis įvadas į miegą yra gana trumpas, užtrunka iki septynių minučių. Tai yra lengvas miegas, kurio metu Jūs dar gana aktyvūs ir Jus galima lengvai pažadinti. Jeigu paskaitų ar posėdžio metu netyčia užsimerkė akys - tai yra būtent toks, katiniško snaudulio miegas :)

2 etapas:

Tai irgi pakankamai lengvas miegas, jo metu, smegenys sugeneruoja aktyvumo pliūpsnius - jeigu versti pažodžiui iš anglų kalbos tai būtų “miego verpstės”. Tačiau vėliau smegenų bangos sulėtėja - ir jeigu dienos metu mėgstate vadinamuosius “power nap” (~20 minučių nusnaudimus), geriausia atsibusti yra būtent po šio etapo.

3 ir 4 etapai:

Tai yra giluminio miego pradžia, kurio metu smegenys pradeda veikti lėtesnių, delta bangų režimu. Šiuo etapu Jūs nepatiriate jokio akių ar raumenų aktyvumo. Tampa sunku Jus pažadinti, Jūsų kūnas mažiau reaguoja į išorinius dirgiklius.
Delta bangų gamyba dar labiau suaktyvėja ir Jūs pereinate į dar gilesnį, atstatomajį miegą. Būtent jo metu yra sunkiausia atsibusti ir atsikelti - kai kuriems prireiktų pusvalandžio, kol smegenys pereitų į aktyvų dienos režimą.
Šiuo etapu kūnas regeneruoja raumenis ir audinius, stimuliuoja augimą ir tobulėjimą, stiprina imunitetą ir sukaupia energiją kitai dienai.

Greitų akių judesių etapas (GAJ arba angliškai Rapid Eye Movement (REM)):

Bendra tendencija, kad į GAJ miego fazę Jūs pereinate apytiksliai po 90 minučių nuo užmigimo, ir kiekvienas GAJ etapas gali trukti iki valandos. Vidutinis, suaugęs žmogus turi iki 5 GAJ ciklų per naktį. Šio etapo metu Jūsų smegenys tampa aktyvesni, Jūs sapnuojate, o akys pradeda greitai judintis į visas puses. Jūsų širdies pulsas ir kraujo spaudimas išauga, kvėpavimas tampa greitas, nereguliarus ir negilus. GAJ fazė vaidina svarbų vaidmenį mokymosi ir ilgalaikės atminties procesuose, jos metu smegenys apjungia ir perdirba dienos metu sukauptą informaciją, kad galėtų ją perkelti į ilgalaikę atmintį.

Kalbant paprastai - 3 ir 4 etapų metu ilsisi Jūsų kūnas, o GAJ fazės metu - smegenys.

Belgijos Leuven universiteto atlikto tyrimo metu, atrasta, kad žmonės, kurių čiužinys padėjo išlaikyti tiesią nugaros padėtį (ypatingai miegantys ant šono ir pilvo), praleido iki 49% daugiau laiko smegenis regeneruojančioje GAJ fazėje.

Papildomai paminėsime, kad GAJ fazės metu formuojasi neuro jungtys, atsistato neuroperdavėjai - jie išskiria geros nuotaikos chemines medžiagas - dopaminą ir seratoniną, kurių dėka mes būname geros nuotaikos :).

Svarbu pažymėti, kad šių fazių trukmė kinta priklausomai nuo Jūsų amžiaus, kūdikio miego ciklai bus kitokie, negu suaugusio ar pagyvenusio asmens.

Įprasto miego metu, per etapus Jūsų kūnas eina nuosekliai, nGAJ (negreitų akių judesių fazė) dažniausiai įvyksta nakties pradžioje, vėliau GAJ (greitų akių judesių fazė) trukmės išauga - būtent todėl ryte dažniausiai pabundame iš sapno - tikėkimės malonaus :)

LOVOS

Čiužiniai

antčiužiniai

pagalvės

SEKITE MUS

Vilniuje: 
Audėjo PC Laisvės pr.62


Klaipėdoje: 
Minijos baldų centras
Dubysos g. 21

Šiauliuose:
Tilžės PC
Tilžės gatvė 225

Panevėžyje:
Babilono PC
Klaipėdos g. 143A
Vilnius
Audėjo PC    +370 620 88567


Klaipėda     +370 613 91320



Šiauliai        +370 697 41668



Panevėžys  +370 614 02181
info@intermeda.lt
© Copyright 2018 - Intermeda - Visos teisės saugomos
Privatumo politika
envelope-omap-markerphonefacebookmenu